Šminka za sva vremena

Piše: Marija Midžović


Petak, 06. Novembar 2015. u 13:35


NAJDRAŽI KLASICI U ŽENSKOM NESESERU
Savremena žena, kao ni njene prethodnice, neće odustati od jarko crvenog karmina, "smokey eyes" senčenja, veštačkih trepavica, potamnjivanja i bronziranja tena i jakog ajlajnera
Danas, u 21. veku, nosimo crveni ruž na vrlo emancipovan način: nanesemo minimum šminke, čime podvlačimo opušten a glamurozni izgled, i to je stvarno šik

  • "Smokey eyes" smatra se klasičnom šminkom za žurke
  • Veštačke trepavice - najženstveniji dodatak koji možete da dodate sopstvEnom licu, bez prisustva hirurga
  • Način na koji savremena žena vidi svoju javnu personu, daleko je od trivijalnosti.

Uprkos poznatoj priči o smeni ideala lepote, od Vilendorfske Venere do Barbike, ipak je ideal lepote danas vezan u velikoj meri i za trendove make-up. Šta ako svaka žena i dan-danas želi da izgleda kao Merilin Monro? Naravno, pitanje je retorsko i odgovor ne može biti negativan, a naročito ako govorimo o ikoničkim trendovima u šminkanju lica. Savremena žena, kao uostalom ni njene prethodnice, nikada neće odustati od jarko crvenog karmina, koji je učinila besmrtnim upravo MM, zatim blendovanih, tamnih senki poznatih kao "smokey eyes", veštačkih trepavica, potamnjivanja i bronziranja tena i jakog ajlajnera... Ta ljubav i potreba da istaknemo ili usavršimo ono što nam je majka priroda podarila, koristeći savremenu šminku, traje nesmanjenim intenzitetom više od sto godina, na šta je u velikoj meri uticao film kao medij.

Šta je uvek u neseseru?

To je pokazalo i istraživanje objavljeno nedavno u Velikoj Britaniji, u organizaciji jednog poznatog beauty/health lanca, čiji su stručnjaci želeli da utvrde šta čini listu nezaobilaznih ikoničkih proizvoda u ženskoj torbici za šminku? Dakle, onih koji nam daju notu glamura, i na neki način podvlače legendarnu notu klasične elegancije i seksepila, zbog čega ih generacije žena smatraju sastavnim delom dnevne ili večernje šminke .Ako postoji roba koja ne poznaje granice – to je svakako dekorativna kozmetika, bez koje doslovno nikuda ne putuje nijedna žena, pa verujem da je lista indikativna i za svaku sredinu. Na kraju, ova lista je zanimljiva jer pokazuje i određeni kontinuitet duha modernog vremena, uvreženost određene vrste imidža, iza kojeg stoji čitava kulturna mitologija, od Holivuda, rokenrola, do arene tv rijalitija.

Usne dive, od Merilin do Dite fon Tiz

Teško da bi se mogla nazvati iznenađenjem činjenica da se na prvom mestu našao jarko crveni ruž za usne Merilin Monro, najtrajniji i najglamurozniji akcenat ženske šminke. Holivudska diva, sinonim za vedri, bezazleni seksepil masovnih razmera pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, lansirala je blistavi, jarko crveni ruž, a najviše se pamti njen izgled u filmu "Sedam godina vernosti". U njenu čast kozmetička kuća MAC lansirala je nedavno specijalnu liniju jarko crvenih ruževa. Naravno, upadljivo nakarminisane usne, zaštitini znak zlatnog Holivuda, nosile su mnoge poznate zavodnice, kao Rita Hejvort i Elizabet Tejlor… Ipak, na usnama Merilin Monro dobijao je notu bezazlene, ljupke i izazovne ženstvenosti i nesvesnog, opuštenog seksepila. Crveni ruž je danas zaštitni znak Dite fon Tiz, Gven Stefani, Rijane … Glamurozni imidž lepote zlatnog Holivuda možda je najbolje oličen u filmu "Poverljivo u LA", koju podražava gerla Kim Bejsindžer, kao replika Veronike Lejk, za potrebe bogate i zahtevne kol gerl klijentele… Mnogi veruju da je erotična i ženstvena Kim Bejsindžer najlepše izgledala upravo u ovom filmu.

Šminka i film

Upečatljivost, kulturna referentnost i dramatičnost savremene dekorativne šminke, onako kako se shvata u 20. veku vezana je za film. Izgled dive, vizija moderne zavodnice proistekla je u najvećoj meri iz filmske šminke. Kada su pozorišni glumci prešli na filmsku traku, poneli su sa sobom i težak pozorišni mejk-ap, koji je trebalo glumce da učini vidljivim i onoj publici koja je sedela u poslednjim redovima, odnosno na balkonu. Isticanje pojedinačnih detalja i podvlačenje najupečatljivijih crta i delova lica postaje trend, ali filmska prezentacija nije dobro podnela preterano teatralan izgled. Do prave revolucije će doći tek kada legendarni Maks Faktor počne da prilagođava izafektiranu i zastarelu pozorišnu šminku potrebama filma, učinivši je prirodnijom, laganijom, dakle manje upadljivom. Kada su filsmki glumci počeli ovu šminku da koriste i u stvarnom životu počela je i nikada nije prestala era moderne, glamurozne šminke, čijoj magiji i seksepilu ne može da odoli nijedna žena, a samim tim ni muškarac. Danas je ova industrija jedna od najbrže rastućih u svetu. Na kraju, to je nešto najbliže čarobnom štapiću i bajkama, scenska iluzija dostupna svakog dana.

Dovoljan je crveni karmin

Kraljica ruževa Popi King ističe da postoji predrasuda kako je potrebna samouverenost da bi se nosio drečavi crveni karmin, dok je stvar obrnuta – crveni ruž daje samopouzdanje, ali potrebno je prvo savladati mentalni blok koji nas sputava, tvrdi ova poznata kreatorka karmina. Stavite slobodno crveni karmin, u svakoj prilici! Čista zabluda je da morate nositi kompletnu, tešku šminku da biste istakle crveni ikonički znak moderne žene. To je bio slučaj osamdesetih, kada se nosila metalik, tehnikolor senka za oči, duga kosa i naramenice, ali ovaj trend pastuoznosti i prenašminkanosti otišao je u istoriju već devedesetih godina. Danas, u 21. veku, nosimo crveni ruž na vrlo emancipovan način: nanesemo minimum šminke, što podvlači opušten a glamurozni izgled, i to je stvarno šik a ne retro, kaže Popi King, poznata po svom poetičnom i sofisticiranom rečniku filozofije karmina.

Plava senka, evergrin

Na listi večnih bjuti trendova našla se i plava senka za oči, jedna od najređe korišćenih boja u paleti kompaktnih senski, koju priziva disco diva look '80. Ove godine vratila se na velika vrata u azurnoj, vodeno plavoj (aquatic look), safir i nebesko plavoj i tirkiznoj nijansi. Nosi se u vidu tanke elektrik plave linije ispod donje trepavice, ili u blokovima, kako je koristi čuvena mejk-up stilistkinja Pat Megra, da bi ovom inovacijom izbegla retro utisak. Transparentna plava stavlja se i ispod lukova obrva, a najbolje je da odredite sami gde vam najviše odgovara ova neočekivana, sveža i izrazito trendi boja, koja je zaradila epitet "ikoničkog trenda".

Pogled za žurku

Zanimljivo je da je na visokom drugom mestu trend poznat kao "smokey eyes" – umetnost neravnomerno našminkanih i tamno blendovanih, zadimljenih očiju, nekad jedan od glavnih elemenata "heroin šik" stila. Izraz podrazumeva nonšalantan, pomalo razmazan izgled nekoliko utrljanih boja istog valera, sa crnom kao osnovom. Nonšalancija je samo prividna, jer je za adekvatno nanošenje neophodna preciznost cepanja atoma. Trend je popularisala Kejt Mos, Kristin Stjuart, a prisutan je i na muzičkoj sceni, još od pank ere. "Smokey eyes" smatra se klasičnom šminkom za žurke i može da preobrazi svaku devojku u pravu divu, u rekordnom roku, što je delom verovatno razlog da je pozicionirana na visokom drugom mestu.
Trećeplasirane veštačke trepavice našle su se na visokom mestu popularnosti verovatno kao najženstveniji dodatak koji možete da dodate sopstvnom licu, bez prisustva hirurga. Kao i crveni ruž i ovaj ukras menja vaš izraz trenutno, lice vam je u potpunosti "obučeno". Poznati brendovi vrlo često koriste aluziju na veštačke trepavice za reklamiranje maskara, u vidu direktnih asocijacija: False lashes (Veštačke trepavice), Doll eyes (Oči lutke) i slično. Bile su izuzetno popularne šezdesetih godina, kada ih je nosila Tvigi, a ništa manje nisu popularne ni danas.

Viktorija Bekam-šampion bronziranja

Ove godine, kada je izuzetno aktuelan trend prirodnog nude izgleda, mediji ironično ističu da je toliko moćan "da ga je prihvatila čak i Viktorija Bekam". Zaista, za popularnost bronzanog tena koji se našao na četvrtom mestu neprolaznih make-up trendova, zaslužna je Viktorija Bekam, koju doživljavamo kao sinonim za preplanulost tokom cele godine! Pored samopotamnjivanja, svaka peta žena kopirala je i neke od ostalih varijanti sa ove liste koje su lansirale slavne linosti, a gotovo polovina smatra da selebriti ličnosti zaista kreiraju i nameću način šminkanja. Dve trećine dama izrazile su žaljenje što nisu više eksperimentisale sa novim trendovima u šminkanju. Inače, žene koje su učestvovale u ovom ispitivanju, njih 2000, u proseku su tokom života primenile u svom arsenalu ukupno tri od izabranih 20 varijanti dekorativnih bjuti trendova.

Naravno, trendovi nisu podjednako aktuelni u kontinuitetu, već se smenjuju u ciklusima, što dokazuje da oni koji su se našli na listi zaista mogu da se shvate kao klasici (sem pirsinga za usne).

Ajlajner Ejmi Vajnhaus i mladež Sindi Kroford

Nije lako izvući pravilno crtu ajlajnerom ili pričvrstiti veštačke trepavice, ali, srećom, inudstrije lepote i tehnologija neprekidno nude nova, sve jednostavnija rešenja za postizanje sofisticiranog i dorađenog izgleda, za koji nam danas treba manje vremena nego ikada ranije. Uzmimo kao primer odštampane linije ajlajnera koje se mogu nalepiti iznad trepavica, što je zaista jednostavnije od sporog i ne uvek ravnomernog izvlačenja rukom.

Ajlajner, obavezan

Crni, upadljiv ajlajner je must ove sezone. Pored vašeg izabranog u torbici, potreban vam je i odgovarajući samouveren stav, bez koketerije. Grafika klasičnog, ženstvenog mačijeg oka je u senci grubljih i oštrijih linija, koje daju dozu bunta. Umesto retro "krilaca", dakle izvučenih linija, prisutna je cool, bademasta linija koja može da se nanese i ispod oka.

Činjenica je da su se među klasicima našli i debeli ajlajneri (peto mesto) i oni sa izvinutim krajevima, koji su bili zaštitni znak Ejmi Vajnhaus. Zanimljivo je da se među klasike uvrstio i ljupki mladež koji je proslavio Sindi Kroford, kao i svetlo ružičaste Barbi usne.

Mada na prvi pogled deluje kontroverzno, među evergrin klasike uvrstila se i svetlo plava senka za oči, popularna osamdesetih, hit boja ove sezone, već duže prisutna na modnim pistama i nedeljama mode širom sveta.

Nekoga će začuditi i to što se na listi nalazi tamna konturna olovka za uokvirivanje svetlog ruža, trend za koji se moglo pomisliti da je zauvek prohujao devedesetih godina.

Često se može videti na Kim Kardašijan, čiji se uticaj ogleda u tome što je svoje počasno mesto dobio njen karmin boje mesa, odnosno nude lips trend, takođe izuzetno aktuelan ove sezone.

Kada je reč o idealu lepote određenog trenutka– lepo je znati da nešto što je smatrano lepim pre sto ili pedeset godina i danas ima istu šamansku magiju i predstavlja određeni lični talisman, potreban da se uspešno suočimo sa svetom oko nas i u nama. Ovaj tekst, koji praktično nije moguće završiti, možda uokviruje upravo ovo zapažanje čuvene umetnice šminke Pat Megra, objavljeno svojevremeno u Vogu: "Sve pripada modi. To nije samo šminka… To je film, TV, istorija umetnosti, knjige, klubovi. Kultura."

U svakom slučaju, način na koji savremena žena vidi svoju javnu personu, veoma je sofisticiran i daleko je od trivijalnosti.

20 NEPROLAZNIH MAKE-UP TRENDOVA

  1. Sjajni, crveni karmin za usne
  2. "Smokey eyes"
  3. Veštačke trepavice
  4. Samopotamnjivanje
  5. Upadljivi ajlajner
  6. Izvijeni ajlajner
  7. Mladež na licu
  8. Guste obrve
  9. Tanke, iscrtane obrve
  10. Mačije oči
  11. Usne boje mesa
  12. Plava senka za oči
  13. Pirsing za usne
  14. Svetlucava senka za oči
  15. Seksi, ružičaste usne
  16. Tamna konturna olovka za usne
  17. Upadljivo uokvirene usne
  18. Svetlucavi bronzer
  19. Akrilik French manikir
  20. Ružičasto rumenilo

0

Maja - Odgovori Subota, 14. Novembar 2015. u 21:39.51

Sjajan tekst! Možda nisam u toku, da li planirate slične tekstove? Pozdrav Maja
0

Marija Midžović Ponedeljak, 16. Novembar 2015. u 11:55.28

Draga Majo, nastavićemo svakako u sezoni praznika, kada koristimo bez ustezanja sve što svetluca - šljokice, senke sa sedefom ili blagim saten efektom, metalik ajlajnere kao i sve vrste luminajzera, bronzera...

Ostavite komentar

Uvodna reč

Od sada možete pratiti i naš blog, na kome ćemo se baviti različitim temama iz oblasti zdravlja, lepote, aktuelnim fenomenima i trendovima savremenog života, a za koje ste pokazali interesovanje na stranicama Lilly magazina.
Ova nam opcija sada omogućava da čujemo i vaše komentare i stavove o različitim globalnim fenomenima, kao i zanimljivim lifestyle temama koje nas podjednako dotiču.
Opcija komentara nije predviđena samo kada je reč o stručnim tekstovima, da bi se izbegla mogućnost nesavesne primene i tumačenja.
Urednica Marija Midžović

Ključne reči